Thursday, September 22, 2016


日本滞在中、駅やデパ地下でもいろんな人に可愛がってもらった娘。
あるとき電車を待っていたら、
若いご夫婦の奥さんが「私たちももうすぐなんですよ〜」と話しかけてくれて
娘をあやしてくれました。
電車が来るまでのちょっとの間だったけれど、
その彼女の笑顔がすごくキラキラしていて素敵だった。
あのとき彼女のおなかにいた赤ちゃんももう生まれているかな。
元気に生まれてるといいな。

While visiting my family in Japan back in May,
we chatted with a couple at a station, who were expecting a baby boy.
I remember the mom's shining smile when she was telling us about her baby
while she was amusing my daughter.
There were lots of expectations and love.
I wonder how the baby's doing now.
I hope he's doing well.

No comments:

Post a Comment

Thank you for your message!
コメント、どうもありがとうございます!