Friday, December 4, 2015


娘が生まれた翌日、日本から両親が会いにきてくれました。
仕事が忙しい父は数日しかいられませんでしたが、
少しでも娘との時間を過ごせてもらえてよかった。
両親がこちらに来てくれるときはいつも滞在期間が短いだけでなく、
私たちが忙しくしているので何もしてあげられないのですが、
今回母は1ヶ月の滞在だったので、
バタバタな時間の合間にいろいろ連れ回していました。
おじいちゃんおばあちゃんと過ごした最初の日々を
この先、娘は覚えてはいないだろうけれど、
生まれてきたことを心から喜んでくれた人がたくさんいたことを
いつか知ってもらいたいです。
ほんとうに素敵な11月でした。
(それにしても、母が帰ってしまって寂しい・・・)

A wonderful thing we received on the occasion of our baby's arrival was 
the visit of my parents.
 My father was not able to stay more than a week,
 but my mom was with us for a month.
Our baby is not going to remember her first days with her grandparents, 
but I hope she'll know that she was so welcomed and blessed by a lot of people when she was born.
It was the best November I've ever had.

No comments:

Post a Comment

Thank you for your message!
コメント、どうもありがとうございます!