Monday, March 24, 2014


今年はじめて、原毛や毛糸を扱うギルドのマーケットへ行ってきました。
手染めの毛糸を扱っているお店が多かったのですが、
手染めって思っていたよりもずっとカラフル。
北米らしい色合いが多く、とてもフェスティブな雰囲気でした。
(私の写真ではそうは見えないですが・・・)
毛糸ひとつ作るのにどんな行程があるのかなどを知ると、
物作りの面白さと難しさをさらに感じることができますね。
会場を何周もしてやっと、
地元で育てられたファイバーと毛糸をいくつか選びました。
 
It fascinates me the ways people produce certain things like yarn.
I enjoyed looking around and shopping at a fibre market and
bought some fibre and a few skeins of yarn grown (or made) locally.
I haven't told anyone except my mom and my husband, 
but I have a tiny dream of doing something related to this fibre world.
One day, maybe, I'll be able to tell you what that is all about.


No comments:

Post a Comment

Thank you for your message!
コメント、どうもありがとうございます!